måndag 6 juni 2011

Axplock från veckan

Ingen i världen kan väl förmå sig att klaga på vädret som varit de senaste dagarna? 08:orna flydde huvudstaden för Västkusten. Och göteborgarna gjorde tydligen vice versa. Vad jag kan läsa av alla Facebook-uppdateringar verkar alla haft det som man förtjänar. Och det är väl lycka?



Det har jobbats en hel del för att komma igång med repandet. Har mest hängt på Nacka Kvarn och försöker träna upp pumpen. Små framsteg blir det, men det tar tid. Moreno som jag hängt mest med, har festat i fem dagar i sträck. Han satte Ignition igår, och idag tog han Spitfire. Bakisklättrare av hög rang med andra ord. Än mer imponerande att han pallar att ens klättra. OCH är superglad över att han ALDRIG bangar.

Spikar ihop Spitfire. (Kruxet)

Idag styrde bilen mot Gåseborg. Superfint ställe med mycket i 7a-registret. Vi jobbade på Spitfire, kruxet är superhårt (tycker jag iaf). Mycket fotarbete och tunga flytt. Riktigt läskig mantling också. Men absolut värd att åka tillbaka för. Bägge lirarna satte den, varav den ene på flash.
Nyttiga dagar med mycket psykträning. Är nöjd med hänget också. Pepp kan man aldrig få för mycket av.




... Så nu gäller det bara att komma in i det här med att ta sig ut efter jobbet. Men ska det vara sånt här väder resten av sommaren kommer det inte att vara några problem.

Mer afterclimb åt folket!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, skön hause om mig där, det kan dock hända att jag bangar ibland :-)

isa sa...

Väldigt sällan isf :)