måndag 4 mars 2013

Back on track snart

Skador och glädje

Okej, det var ett tag sedan man klättrade. För att vara exakt var det 1 år sedan. En lång historia kort; jag gjorde en större handledsoperation (bl a trasigt ledband) som resulterade i en "platta" och sju skruvar. Mycket lyckad operation, och jag fick MVG från min läkare i rehabträningen några månader senare. Idag är det EN månad kvar tills jag får börja klättra lite lätt. Jag räknar dagar och kommer nog fuska med ett pass om nån vecka ;)

Före och efter handledsoperation
Före och efter operationen.
Jag har ju inte direkt legat på soffan under det här året. Tre dagar efter operationen satt jag på cykeln på gymmet och körde. Hardcore om ni frågar mig. Rehabträningen var/ är ingen match. Det har gått hur lätt som helst om jag ska skryta. Löpning, längdskidåkning, styrketräning... För någon vecka sen gjorde jag min första pullup.

Så nu när jag snart är på väggen igen, kommer jag tänka om rätt mycket när det kommer till träning. Klättring ska inte vara träning, det ska vara en kul sysselsättning som man kan pyssla med ihop med sköna kompisar. Visst, om jag kan, kommer jag pressa mig och köra på min maxnivå, men aldrig två, tre, fyra, fem dagar i sträck. Nu när man är förbi 30-sträcket gäller det att tänka på kroppen...

Jag har såklart saknat Karbinhänget, hänget på Örnberget, Nacka, Uppsala. Can t wait to be back!



Inga kommentarer: