måndag 29 april 2013

BO och löpning är hett!

Det har varit löning. Det har sprungits lopp, Urban Trail. OCH det har varit Boulder Open på Karbin. Kan det ha blivit en bättre helg? Nej, tror inte det.

I loppet jag sprang kom jag på plats 5 av 57 startande damer, och totalt på plats 50 bland herrar och damer (400 startande). Helt otroligt vilken kick det var! Nu blir det till att ställa upp i fler lopp...

Så, det var Boulder Open i fredags, den första på väldigt länge och mitt andra boulderpass på dryga året. Till min förvåning gick det helt ok. Gjorde x antal röda och var sugen att ge mig på några svarta, men höll mig tillbaka. Stora skillnaden var att jag dog lite i armarna redan efter 1,5 timmes bouldering på blått och rött. Repade några vändor, men det var bara att ge upp. Har fortfarande träningsvärk i underarmarna idag. 

Det värmde galet mycket när många karbinare kom fram och hälsade mig välkommen tillbaka på väggen. Känner att jag saknat Karbin och gemenskapen där. Det är något visst med det stället.

Och en person som utvecklats och gjorde mig imponerad var så klart Elina. My gosh! Förr i tiden snackade vi om när vi satte ett nytt svart problem som kommit upp. Nu var det inga som helst konstigheter för henne att beta av en efter en. Bra morot och motivation för mig att ta mig dit hon är. Heja, heja!

Urban Trail - springlopp
En av helvetesbackarna i Urban Trail.
Bild: Urban Trail.

Bouldering i Chironico
Snyggt i Chironico!



Inga kommentarer: