måndag 22 april 2013

Första boulderpasset

Så, jag sa till mig själv att inte börja bouldra förrän till sommaren ungefär. Men såklart så har jag ju testat ett par blåa problem efter våra reppass. Och mylord va kul det är! Riktigt bra har det känts också. När jag klättrar väntar jag bara på att höra ett klick i handleden och att ledbandet går av igen. Men hittills har det hållit, hepp, hepp.

Har sett fram emot den här helgen, eftersom hag var och hälsade på Padlady i Uppsala. Klättring på KC3 (?) stod bland annat på schemat. Padlady har också varit skadad i handen, men hon har varit igång och kört rehabträning ett tag nu så hon är på väg tillbaka. Lördagens pass kändes bra att det bara blev fokus på bouldering. Och det går ju inte direkt att repa där heller, ööööh. Vi körde på med några riktigt bra övningar som känns än idag. Tydligen hade det varit 50 opp i fredags så det var fortfarande gultejpade problem, så man visste inte riktigt vad man gav sig in på. Men nog gjorde jag ett par problemos som för mig just nu ligger på maxgränsen.

Elina kom även till Uppsala igår och det var en hel drös som begav från Sthlm för att köra ute på de fina Uppsalablocken. Jag drog hemåt för jag kände mig krasslig. Och jag var faktiskt sjukt nöjd med passet i lördags. Så en bra helg har det varit! Hade dock vart en perfekt helg om jag orkat stanna och hängt med mina starka tjejer.

Kul med klättring!
Strike a pose

Inga kommentarer: