måndag 8 april 2013

Det kan inte alltid gå bra, men vi går mot ljusare tider!


Efter ännu en vecka av intensiva studier så gled jag in på jobbet i lördags med ett smil från öra till öra!
Så skönt att få byta miljö, att få vara social och hänga med likasinnade men samtidigt så sken solen utanför butiken…Jag tröstade mig med att söndag var ledig dag och då minsann skulle jag ut om så i snöstorm!

Sjukt övertaggad som vanligt vaknade jag strax innan 7-snåret och undrade varför solen inte bländade.
Utanför fönstret var marken vit och en grådassig himmel läckte mer av det där hemska vita våta…
Höll mig till socialt acceptabla tider (10.00 enligt mig!) innan sms-konversationer och facebookande inleddes för att vela fram och tillbaka; ute? inne? om ute, i så fall var?

Hursomhelst så bestämde vi oss för att "sejfa"och besöka Houdini på Långholmen för att ha nära till gymmet om det var helt oklätterbart. Har ALDRIG klättrat Houdini eller något annat på Långholmen för den delen så det var på tiden!
Kroppen kändes bra, huvudet lite segt och trots rejält med kläder så frös jag ovanligt mycket.. Kylan gjorde mig stel och skraj och det var svårt att hitta krafterna och fokus.
Nu i efterhand önskar jag att vi hade värmt upp inne och sedan åkt dit. Så får det bli nästa gång!
Skönt att ha provat i alla fall, trots de få och dåliga försöken så känner jag en skillnad i självförtroendet.
Första blicken på problemet genererade innga känslor av "omöjlighet" och tvivel som jag alltid kämpat med utan snarare såg det ytterst görbart ut och framförallt riktigt kul.
Ska absolut återvända en lite varmare (eller mer vindstilla) dag..

Mikke "Rosa Pantern" skickade den dock med stil!
Efter "utepasset" så skyndade jag mig in på gymmet för att få utlopp för all den energi jag ändå samlat på mig och körde ett ordentligt och superkul pass! Skönt när motivationen är på topp igen. Har stundtals tagit den för given men inte den här gången. Får passa på att njuta när klättringen känns som roligast oavsett grader, tejp och resultat.

I helgen fick även klätterväggen ett kärt återseende då bästa Isabelle "Biffen" Öblom nu är så pass återställd i handleden att hon fått klartecken från doktorn! 
Men det får hon berätta mer om själv:)

Inga kommentarer: