söndag 21 april 2013

Latino hela veckan

Mycket har jag klagat på denna helg men vädret är INTE med på minuslistan!

Strålande sol och nästan FÖR höga temperaturer….nä så får man inte skriva om svenskt klimat, jag tar tillbaka det…jag menar perfekta temperaturer!
Lördag bestod av jobb och lite säsongsjetlaggad som vanlit har jag inte noterat att dagsljus nu håller i sig till sen eftermiddag. Hade alltså kunnat dragit ut EFTER jobbet men det blev annat skoj i stället.

Däremot kom söndagen med grymma förutsättningar och jag begav mig mot Uppsala. Hade preppat med ett provisoriskt knäskydd bestående av en avskuren rektangel från ergonomimattan på jobbet samt tejp för att kunna ta mig an Underdog i Jumkil.
Men dit kom vi aldrig, vi valde att kolla in Latinoblocket utanför Sala i stället!
Ett riktigt inbjudande block med ett överhäng, en vertikal och riktigt varierande linjer med vassa crimpar på ena sidan, slopers på andra och lömska juggar på den tredje…

Valde att värma upp på vertikalen där jag lyckades knoppa av en nyckelcrimp :( Förlåt…
Av flög jag och kvar i handen låg en bit sten stor som min handflata..

Känslan i kroppen var generell frustration över den fysiska segheten samtidigt som jag var så mentalt taggad på att få klättra på STEN!
Märkte att jag redan hunnit bli inomhusblind igen och lite fegare än vanligt vilket kostar…

Kände på det mesta men idag blev det enbart ett send; Down with the barrio. Ett kort problem med start på två "slopers" och ett ok chip för höger fot. Sedan är det 2-3 flytt spikrakt upp och hur man väljer att ta sig dit varierar. Campus (som jag läste om på www.27crags.com) verkar vara den populära betan men för min del blev det en mer statisk variant med en hög högertå i starten, upp med höger hand till en sidepull med tumme och slutligen höger hand igen till kanten.
Japp…3 flytt..? Säger rätt mycket om dagsformen men hursomhelst så var det ännu en fantastiskt välgörande dag i naturen för både kropp och sinne! Och jag kan verkligen rekommendera Latinoblocket! Finns gott om fina problem i 7a registret på blocket och sen är det ju inte långt till andra grymma klätterområden...
Hoppas på att komma ut mer i veckan då jag kommer stirra mig blind på dataskärmen 24/7 när slutspurten inför examen officiellt är igång!


Inga kommentarer: